28 August 2011

Before saya balik raya..


Assalamualaikum..

Lagi berapa ari saje kita nak sambut raya.. Ari ni awal2 pagi lagi mama dah pergi Pasar Larkin nak beli barang2 dapur. Yelah dah nak dekat raya ni ibu2 mestilah sibuk nak siapkan ketupat, rendang, and juadah2 raya kan. Tapi tahun ni kitorg tak buat ketupat. Mama beli je ketupat yang dah siap kat Pasar Larkin tu.. Sebenarnya aku lebih suka kalau masak ketupat sendiri. Yelah..skill menganyam ketupat ni kalau tak practice slalu nanti lupa pulak. Dan peluang nak menganyam tu memang time raya jelah. Kalau tak memang susahlah nak jumpa daun ketupat tu kan..aku ni pulak tahu 1 cara anyaman je. Orang dok sibuk ketupat sate lah, ketupat jantunglah, ketupat bawang lah, aku punya ketupat tak taw lah jenis ape.tapi memang yang tu satu jelah yang aku taw.huhu..

Juadah2 berbuka ari ni semua nak feeling2 raya...

Ketupat nasi and ketupat daun  pulas  palas..

Daging masak merah in the making..

Sambal kacang in the making..

and not in picture, kuah lodeh and ayam masak merah..^^


Before saya balik raya, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya dan Maaf Zahir dan Batin kepada semua orang.. dan Selamat Hari Merdeka juga ye.. Ingat! kalau puasa 23hari, raya pon 23hari saja ok. ^^


0 comments:

Post a Comment